Oracle Enterprise Linux 6.3 Kurulum

Selamlar,

Bu yazımda Oracle Enterprise Linux (OEL) 6.3’ün kurulumunu anlatacağım.

Kurulumu VMware workstation üzerinde gerçekleştireceğim.

→ Öncelikle Oracle’ın sitesinden OEL 6.3’ü indirmemiz gerekli. http://www.oracle.com sitesine giriş yaptıktan sonra menüdeki downloads linkine tıklıyoruz. Açılan sayfada “Servers and Storage Systems” başlığının altındaki “Oracle Linux and Oracle Enterprise Kernel” linkine tıklıyoruz.

oel kurulum 1

→ Açılan sayfada Sign In diyip oracle.com sitesine giriş yaptığımız kullanıcı adı şifre ile giriş yapıyoruz, karşımıza çıkan kullanım şartlarını kabul ediyoruz ve aşağıdaki sayfaya ulaşıyoruz. Bu sayfada ürün olarak “Oracle Linux” seçiyoruz ve 32bit mi yoksa 64bit mi kullanacağımıza karar veriyoruz. (Ben 64bit işletim sistemi üzerinde çalışacağım.)

oel kurulum 2

→ Go butonuna bastığımız zaman OEL versiyonları listelenecek. Bu listenin en üstündeki son sürüm oluyor. Buradan 6.3 versiyonunu seçiyoruz.

oel kurulum 3

→ Tek DVD olarak ya da 2 DVD olarak indirebiliriz. Ben en üstteki en büyük boyutlu image dosyasını seçiyorum ve “download” butonuna tıklar tıklamaz indirme işlemi başlıyor.

oel kurulum 4

Tek image şeklinde inen .iso uzantılı dosyayı masaüstüne atıyoruz.

→ Daha sonra VMware programını açıyorum ve bir adet sanal makine yaratıyorum. Sanal makineyi oluştururken, indirdiğim iso dosyasını “Installer Disk Image File”  olarak veriyorum. (VMware hemen 64 bit bir OEL olduğunu anlıyor.)

oel kurulum

→ Sanal makineyi oluşturduktan sonra Power On diyorum ve karşıma aşağıdaki ekran geliyor. “Install or upgrade an existing system” i seçip ENTER’a basıyorum.

oel kurulum1

→ Karşıma gelen bu ekranda OEL bizden test yapmamızı istiyor. Ancak TAB tuşu ile yana geçiyoruz ve SKIP diyip ENTER’a basıyoruz.

oel kurulum2

→ Karşıma çıkan ekranda NEXT diyip ilerliyorum.

oel kurulum3

→ Dil olarak ingilizce seçiyorum ve NEXT diyorum.

oel kurulum4

→ Türkçe klavyeyi seçiyorum ve NEXT diyorum.oel kurulum5

→ Sanal makine üzerinde çalıştığım için böyle bir uyarı veriyor. “Yes, discard any data” diyorum.

oel kurulum6

→ Karşıma gelen ekranda hostname’i giriyorum. Daha sonra “Configure Network”e tıklıyorum. Network Connections ekranı açılıyor. Bu ekranda “System eth0″yu seçip edit diyorum. Açılan ekranda IPv4 sekmesine geçiyorum ve aşağıdaki gibi düzenliyorum. (Buradaki ayarlar kendi makinenize göre değişiklik gösterecektir. VMware’ın kurulu olduğu makinenin address ve DNS ayarlarına göre doldurunuz. Yoksa sanal makineden internete erişimde sıkıntılar yaşayabilirsiniz.)

oel kurulum7

→ Saat dilimi olarak “Europe/Istanbul” seçiyorum ve NEXT diyorum.

oel kurulum8

→ Root kullanıcısının şifresini belirliyorum. (Bir yere not edin.)

oel kurulum9

→ “Use All Space” diyorum ve NEXT butonuna basıyorum. Gerekli partition’ları otomatik olarak oluşturulacak. İstersek sol aşağıdaki “Review and modify partitioning layout” seçip NEXT butonuna basarak bir sonraki ekranda disk eklemesi yapabilirsiniz (ben bunu yapmıyorum gerekli disklerimi VMware üzerinden eklemeyi tercih ediyorum).

oel kurulum10

→ Write Changes to disk diyorum ve devam ediyorum.

oel kurulum11

→ Burası önemli. Sol aşağıdaki “Customize now” u seçip NEXT butonuna basıyoruz.

oel kurulum12

→ Şimdi hangi package’ların yüklenmesi gerektiğine karar vericez. Öncelikle desktop istediğimiz için Desktop sekmesine geçiyorum ve gerekli package’ları aşağıdaki gibi seçiyorum. Bir önemli package ise “Base System” sekmesi altındaki “Compatibility Libraries”. Bunu da seçip NEXT diyebilirim ya da diğer sekmeleri gezip isteğimize göre başka package’lar da yükleyebiliriz. Ben bunlara ek olarak Development’ın altındaki “Development tools”u seçtim bir de “Internet Browser”ı seçtim. Ve NEXT diyorum.

Not: Bu package’ları seçerken sağ tıklayıp “Select all optional packages” diyerek seçersek daha sağlıklı olacaktır. Böylece diğer gerekli package’ları da seçmiş olacağız.

oel kurulum13

oel kurulum19

→ Bir önceki ekranda NEXT dedikten sonra aşağıdaki göründüğü gibi package’lar yüklenmeye başlıyor. Bitmesini bekliyorum.

oel kurulum14

→ Yükleme bitince aşağıdaki gibi bir ekran karşıma çıkıyor ve kurulumun başarılı bir şekilde gerçekleştirildiğini bildiriyor. REBOOT diyip devam ediyorum.

oel kurulum15

→ Sistem reboot edildikten sonra karşıma aşağıdaki gibi bir ekran çıkıyor. FORWARD diyip devam ediyorum.

oel kurulum16

→ Lisans sözleşmesini kabul edip FORWARD butonuna basıyorum.

oel kurulum17

→ Aşağıdaki ekranda FORWARD diyip devam ediyorum.

oel kurulum18

→ Aşağıdaki ekranda kullanıcı oluşturabilirim. Ancak ben bunu kurulum sonrasına bırakıyorum.

oel kurulum20

→ Saat ve tarihi ayarlıyorum.

oel kurulum21

→ Ve kurulum tamamlandı. Karşımıza giriş ekranı geliyor. Other yazısına tıklıyorum, “Username” olarak “root” yazıyorum ve şifremi girip desktop’a ulaşıyorum.

oel kurulum22

oel kurulum23

Ve Oracle Enterprise Linux 6.3 kurulumu tamamlandı.

Kolay gelsin.

Oracle Enterprise Linux 6.3 Kurulum” üzerine 2 düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Database 11g kurulumu – İşletim sisteminin hazırlanması (Linux) « ibrisim

Bir Cevap Yazın

