Oracle Database 11g kurulumu – Database oluşturma

Selamlar,

Oracle database 11g R2 ASM kurulumu ilgili son yazım bu. Sırası ile

1. İşletim sistemini hazırladım,

2. Grid Infastructure kurulumunu gerçekleştirdim,

3. Database software kurulumunu tamamladım.

Şimdi sıra database’in oluşturulmasına geldi.

→ Öncelikle bir terminal açıyorum ve aşağıdaki komutları yazıyorum. Aşağıdaki göründüğü gibi database configuration assistant açılıyor.

. oraenv
orcl
dbca

database kurulum1

→ Create a Database seçeneği işaretli geliyor. NEXT diyorum.

database kurulum2

→ Ne tipte bir database oluşturmak istediğimi soruyor. “General Purpose or Transaction Processing” seçeneğini işaretliyorum yani OLTP.

database kurulum3

 

→ Global Database Name ve SID’yi aşağıdaki gibi dolduruyorum.

database kurulum4-2

→ Kurulum sırasında Enterprise Manager’da otomatik olarak konfigüre edilsin diye kırmızı yeri işaretliyorum.

database kurulum5

→ Listedeki tüm kullanıcılara aynı şifreyi veriyorum. Bu şifre de önemli. EM’ye bu şifre ile bağlanacağım.

database kurulum6

→ “Storage Type” olarak ASM seçiyorum. “Use Oracle-Managed Files”ı işaretleyip Browse diyorum ve +DATA’yı seçiyorum.

database kurulum7

→ NEXT dedikten sonra ASMSNMP şifresini soruyor.

database kurulum8

→ Burada 2 seçeneği de işaretliyorum. İlkinde daha önceden yapılandırmış olduğumuz FRA’yı tanıtıyorum ve size olarak ben 10gb verdim. Aşağıdaki seçenek ise database’i Archivelog mod’a alıyor.

database kurulum9

→ Sample Schema’ları da yüklüyorum.

database kurulum10

→ %40 Memory veriyorum.

database kurulum12

→ “Character Sets” sekmesine geçerek “Use Unicode” seçeneğini işaretliyorum.

database kurulum11

→ Control dosyalarının, datafile’ların ve redo log dosyalarının lokasyonlarını gösteren bir ekran çıkıyor karşıma ve NEXT diyorum.

database kurulum13

→ Bu database’i istersem Template olarak da saklayabilirim. Ben “create database” diyip devam ediyorum.

database kurulum14

→ Kurulum başladı.

database kurulum16

→ Kurulum biter bitmez şifreleri değiştirebileceğim bir ekran açılıyor. Burada sample schema’nın sahibi olan HR kullanıcısı kilitli olarak geliyor. HR kullanıcısının kilidini kaldırıyorum ve yeni şifresini belirliyorum.

database kurulum18

→ Database kurulumu tamamlandı. Şimdi orcl’ye gidip sqlplus’a bağlanma zamanı. Sqlplus’a sysdba olarak bağlanıyorum ve hr schema’sından employees tablosuna sorgu atıyorum. Gördüğünüz gibi kurulum sorunsuz bir şekilde gerçekleşti.

database kurulum19

Ve bu yazı dizisinin sonuna geldim. Linux işletim sistemi üzerine Oracle 11g R2 ASM kurulumunu gerçekleştirdim. Şimdi yavaş yavaş kurulum sırasında karşılaşılan hatalar ile ilgili yazılar yazmaya başlıyorum. Diğer yazılarımda görüşmek üzere.

Kolay gelsin.

Oracle Database 11g kurulumu – Database oluşturma” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Database 11g kurulumu – İşletim sisteminin hazırlanması (Linux) « ibrisim

Bir Cevap Yazın

