Oracle Database 11g kurulumu – Database Software

Selamlar,

Önceki 2 yazıda 11g kurulumu için linux’u yapılandırdık ardından Grid infastructure kurulumunu yaptık ve sıra geldi Database Software kurulumuna. Bu yazıda sadece database software’i kurucam. Database’i bir sonraki yazıda oluşturucaz. Hemen başlayalım;

→ İlk olarak http://www.oracle.com’dan Oracle Database 11g R2’yi indirmekle başlıyorum. Downloads linkine tıklıyorum ve Databases başlığı altından “Database 11g Enterprise/Standart editions” linkine tıklıyorum. Daha sonra karşıma çıkan listeden “Linux x86-64” versiyonunu 2 parça olacak şekilde indiriyorum.

db software kurulum1

→ İnen dosyaları masaüstüne çıkartıyorum.

db software kurulum2

→ Yeni bir terminal açıyorum ve database dizini içerisinde iken “./runInstaller” diyip kuruluma başlıyorum.

db software kurulum3

→ Karşıma gelen ilk ekran aşağıdaki gibi olmalı. I wish.. ile başlayan cümlenin başındaki işareti kaldırıyorum ve NEXT diyorum. Bir hata mesajı veriyor ona da YES diyip devam ediyorum.

db software kurulum4

→ Database’i sonradan oluşturacağım için şimdilik sadece Database Software’ini kuruyorum. “Install database software only” diyip devam ediyorum.

db software kurulum5

→ RAC sistemi kurmayacağımız için “single instance database installation”u seçip NEXT diyorum.

db software kurulum6

→ Dil olarak ingilizce seçiyorum.

db software kurulum7

→ Karşıma 3 farklı seçenek çıkıyor. Ben en kapsamlı olan en üstteki “Enterprise Edition”ı seçiyorum. “Select Options” diyerek istemediğiniz özellikleri çıkartabilirsiniz veya başka özellikler ekleyebilirsiniz.

db software kurulum8

→ Dizinler aşağıdaki gibi olmalı.

db software kurulum9

→ dba gruplarını seçiyorum ve NEXT diyorum.

db software kurulum10

→ Sistem gereksinimleri kontrol ediliyor. Fix & Check Again diyorum.

db software kurulum11

db software kurulum12

Bir terminal açıyorum ve root kullanıcısına geçip yukarıda dizini belirtilen script’i çalıştırıyorum.

db software kurulum13

Hala bazı paketleri eksik olduğunu söylüyor. “Ignore all” diyip devam ediyorum.

db software kurulum14

→ Kurulum ile ilgili özet bilgiyi kontrol ettikten sonra FINISH diyip kurulumu başlatıyorum.

db software kurulum15

→ Ve kurulum başladı.

db software kurulum16

→ Terminal açıp root kullanıcısına geçiyorum ve root.sh’ı çalıştırıyorum. Sorduğu sorulara ENTER ile cevap veriyorum.

db software kurulum17

→ Ve işimiz bitti. Kurulum tamamlandı.

db software kurulum18

Bir sonraki yazımda database’i oluşturacağım.

Kolay gelsin.

Oracle Database 11g kurulumu – Database Software” üzerine 2 düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Database 11g kurulumu – İşletim sisteminin hazırlanması (Linux) « ibrisim

  2. Geri bildirim: Manual script ile database oluşturmak | ibrisim

Bir Cevap Yazın

