Grid Infrastructure 11.2.0.1 – Linux 6.x uyum problemi (CRS-4124 hatası)

Selamlar,

benim de yaşadığım bir uyum sorunundan bahsetmek istiyorum. OEL 6.3 (64bit) grid infrastructure 11.2.0.1 versiyonunu desteklemiyor. Daha doğrusu linux 6.x (OEL veya RHEL) grid infrastructure 11.2.0.1’e destek vermiyor. 11.2.0.3 versiyonunu destekliyor. Ancak şu an sadece oracle support hesabı olanlar bu versiyonu indirebiliyor.

Oracle’ın dokümanlarında da görebilirsiniz. Link.

uyum sorunu1

Grid infrastructure kurulumu sırasında son adımda root.sh çalıştırıldığında şöyle bir hata veriyor;

Adding daemon to inittab
CRS-4124: Oracle High Availability Services startup failed. 
CRS-4000: Command Start failed, or completed with errors. 
ohasd failed to start: Inappropriate ioctl for device
ohasd failed to start: Inappropriate ioctl for device at 
/u01/app/oracle/product/11.2.0/grid/crs/install/roothas.pl line 296.

Ve kurulum başarılı bir şekilde gerçekleştirilemiyor.

Bu problemin çözümü ise şöyle;

1. Root.sh’ın çalıştırıldığı yere kadar kurulumu normal bir şekilde gerçekleştiriyorum.

2. Root.sh’ı çalıştırmadan hemen önce ‘$GRID_HOME/crs/install’ dizinine gidiyorum ve ‘s_crsconfig_lib.pm’ isimli dosyanın içerisinde ‘if ($srv eq “ohasd”)’ ile başlayan bölümü buluyorum. Bu bölümün altında ‘# Start OHASD’ yazan satırı buluyorum ve hemen bu satırın altına aşağıdaki kodları olduğu gibi yazıyorum.

my $UPSTART_OHASD_SERVICE = "oracle-ohasd";
my $INITCTL = "/sbin/initctl";

($status, @output)=system_cmd_capture ("$INITCTL start $UPSTART_OHASD_SERVICE");
if (0 != $status)
{
error ("Failed to start $UPSTART_OHASD_SERVICE, error: $!");
return $FAILED;
}

s_crsconfig_lib.pm dosyasının son hali şu şekilde olmalı;

uyum sorunu2
Şekildeki gibi düzenledikten sonra kaydedip kapatıyorum.

3. ‘/etc/init’ dizinine gidip ‘oracle-ohasd.conf’ isminde bir dosya oluşturuyorum ve içerisine aşağıdaki kodları yazıp kaydediyorum.

# Oracle OHASD startup
 start on runlevel [35]
 stop on runlevel [!35]
 respawn
 exec /etc/init.d/init.ohasd run >/dev/null 2>&1 </dev/null

Dosyanın son hali aşağıdaki gibi olmalı.

uyum sorunu3

4. Artık root.sh’ı çalıştırabilirim. Problemin çözüldüğünü göreceksiniz. OHASD start edilecek ve kurulum başarılı bir şekilde bitecek. Ancak bir sonraki adımda netca başlatılamadı gibi bi hata alabilirsiniz. Bu hatayı atlayın daha sonra manuel olarak problemsiz bir şekilde netca’yı başlatabiliyorsunuz.

Ayrıca eğer çalıştırdığınız root.sh’ı geri almak isterseniz aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz. Bu kod root.sh’ın yaptığı bütün işlemleri rollback edecektir.

$GRID_HOME/crs/install/roothas.pl -deconfig -force -verbose

Kolay gelsin.

Grid Infrastructure 11.2.0.1 – Linux 6.x uyum problemi (CRS-4124 hatası)” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Database 11g kurulumu – ASM (Grid Infrastructure) « ibrisim

Bir Cevap Yazın

