Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Oracle BI Kurulumu

Selamlar,

bir önceki yazımda Oracle BI kurulumu için hazırlık yapmıştım (burada). Şimdi sırada Oracle BI kurulumu var. Hemen başlayalım.

→ “/u01/bishiphome/Disk1” dizinine gidiyorum ve “./runInstaller” diyip kuruluma başlıyorum.

oracle-bi-20

Açılan ilk ekran aşağıdaki gibi. NEXT diyip devam ediyorum.

oracle-bi-21

→ Burada “Skip Software Updates” diyip devam ediyorum.

oracle-bi-22

→ En basit kurulum olan “Simple Install” seçeneğini işaretleyip NEXT diyorum.

oracle-bi-23

→ Sistem gereksinimleri kontrol ediliyor. Bazı parametrelerin yanlış olduğunu söylüyor ancak CONTINUE diyerek devam ediyorum.

oracle-bi-24

→ “/u01/app/oracle” dizininde obiee adında bir klasör oluşturuyorum ve “Middleware Home”u olarak burayı gösteriyorum.

oracle-bi-25

→ Weblogic kullanıcısı için şifre belirliyorum.

oracle-bi-26

→ Hangi componentlerin yükleneceğini gösteriyor. NEXT ile devam ediyorum.

oracle-bi-27

→ Burada “Connect String” alanını kendi database’imin özelliklerine göre dolduruyorum. “BIPLATFORM Schema Username” alanına ise “DEV_BIPLATFORM” yazıyorum ve daha önceden belirlediğim şifreyi yazıp NEXT diyorum.

oracle-bi-28

→ Bu sefer “MDS Schema Username” alanına “DEV_MDS” yazıyorum ve şifresini yazıp devam ediyorum.

oracle-bi-29

→ “I wish..” ile başlayan cümlenin önündeki seçimi kaldırıyorum ve NEXT diyorum.

oracle-bi-30

→ Ve son adıma geldik. INSTALL butonuna basıp kurulumu başlatıyorum.

oracle-bi-31

Kurulum devam ediyor.

oracle-bi-32

Not: Kurulum biraz uzun sürecektir. Benim sanal makinemde 4 cekirdek işlemci ve 4 gb ram var ve yaklaşık 50 dakika sürdü.

→ Ve kurulum bitiyor. Finish diyorum ve analytics ekranı otomatik olarak açılıyor.

oracle-bi-34

Analytics ekranı:

Not: Eğer aşağıdaki ekran açıldığında “Your browser is not supported by Oracle BI Presentation Services” hatası alırsanız çözümü burada.

oracle-bi-35

oracle-bi-36

Oracle Enterprise Linux 6.3 üzerine Oracle BI kurulumu tamamlandı. İlerleyen makalelerde nasıl rapor alınacağı ile ilgili yazılarım olacak.

Kolay gelsin.

Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Oracle BI Kurulumu” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Repository Kurulumu | ibrisim

Bir Cevap Yazın

