Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Repository Kurulumu

Selamlar,

bu yazı dizisinde Oracle Enterprise Linux 6.3 (64 bit) üzerine Oracle Business Intelligence v 11.1.1.5.0 (obiee) kurulumunu yapacağım.

Kurulum 2 adımdan oluşuyor.

1. Repository (RCU) kurulumu

2. Oracle BI kurulumu (burada)

Oracle BI yani Oracle İş Zekası, iş zekası alanındaki en önemli araçlardan biridir. Bu araç sayesinde datalar üzerinden istediğiniz raporları alabilir ve dinamik olarak görüntüleyebilirsiniz. Bir ekran görüntüsü:

oracle-bi-1

Günümüzde dataların sürekli artmasına bağlı olarak iş zekası daha da fazla önem kazanmıştır. Ancak iş zekası uygulamaları sadece büyük dataların bulunduğu şirketlerde değil küçük ve orta düzeydeki şirketlerde de önemli bir yer tutmaktadır.

Oracle BI aracının ne kadar kapsamlı bir araç olduğunu boyutundan da anlayabiliriz. Toplamda 6.3 gb’lık bir kurulum paketi indirmeniz gerekiyor. Oracle database 11g R2’nin 2.2 gb olduğu düşünülürse Oracle BI gerçekten büyük bir araç. Kurulum dosyalarını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

http://www.oracle.com/technetwork/middleware/bi-enterprise-edition/downloads/biee-111150-393613.html

Bu link v 11.1.1.5.0’in kurulum dosyalarını içerir. Sistemime uygun olacak şekilde (linux x86_64) tüm kurulum dosyalarını indiriyorum (toplam 3 disk). Ek olarak sayfanın alt tarafında bulunan “Repository Creation Utility (11.1.1.5.0)” başlığının altından linux için RCU (Repository Creation Utility) dosyasını da indiriyorum (rcu 32 bit için ancak bu benim için sorun değil).

oracle-bi-2 oracle-bi-3

Şimdi yavaş yavaş kuruluma geçiyorum. Oracle BI kurulumunu gerçekleştirmeden önce Repository kurulumunu yapmamız gerekiyor. Repository kurulumu ile database’de Oracle BI için gerekli şemalar ve tablolar yaratılmış olacak.

→ İndirdiğim tüm kurulum dosyalarını “/u01” dizini altına çıkartıyorum.

oracle-bi-4

Bishiphome klasörünün içi de aşağıdaki gibi diskler ayrı ayrı dosyalanmış şekilde olmalıdır.

oracle-bi-5

→ Dediğim gibi ilk olarak RCU kurulumunu yapmam gerekli. Bunun için “/u01/rcuHome/bin” dizinine gidiyorum ve “./rcu” diyerek utility’i çalıştırıyorum.

Not: Eğer ./rcu komutunu çalıştırdıktan sonra bir hata alırsanız ve kurulum ekranı açılmaz ise çözümü burada.

oracle-bi-7

İlk olarak beni karşılayan ekran aşağıdaki gibi. NEXT diyip devam ediyorum.

oracle-bi-8

→ Create diyip devam ediyorum.

oracle-bi-9

→ Burada kurulum hangi database’e yapılacaksa onun bilgilerini yazıyorum (burayı kendi database’inizin özelliklerine göre doldurun).

oracle-bi-10

Sistem kontrolü yapılıyor OK diyip devam ediyorum.

oracle-bi-11

Burada “Oracle Business Intelligence” yazısının yanındaki kutucuğu seçiyorum ve diğer alanlar otomatik olarak seçiliyor.

oracle-bi-12

 Tekrar sistem kontrolü yapılıyor OK diyip devam ediyorum.

oracle-bi-13

→ Oluşturulan şemalar için şifre belirliyorum.

oracle-bi-14

→ Kurulacak olan şemaların ve tablespace’lerin adını burda görebilirsiniz. NEXT ile devam ediyorum.

oracle-bi-15

→ Bu tablolar ve şemalar şu an database’de yok diyor. OK diyorum ve oluşturulmasına izin veriyorum.

oracle-bi-16

OK diyip devam ediyorum.

oracle-bi-17

→ Yukarıdaki kurulumların hepsi birer hazırlıktı. CREATE butonuna basıyorum ve kurulum başlıyor.

oracle-bi-18

→ Kurulum çok kısa sürüyor. CLOSE diyip kapatıyorum.

oracle-bi-19

Repository Creation Utililty (RCU) kurulumu bu kadar. Şimdi Oracle BI kurulumuna geçebilirim.

Kolay gelsin.

Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Repository Kurulumu” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Oracle Business Intelligence Kurulumu (OEL 6.3 x86_64) – Oracle BI Kurulumu | ibrisim

Bir Cevap Yazın

