Hostname Değiştirme (Linux)

Selamlar,

bu makalede sanal makinamda kurulu olan OEL 6.5’in hostname’ini değiştiricem.

Aşağıdaki adımları izliyorum;

/etc/sysconfig dizini altındaki network dosyasını editliyorum.

[root@machine02]# vi /etc/sysconfig/network
NETWORKING=yes
HOSTNAME=machine02

ve HOSTNAME kısmını aşağıdaki gibi değiştiriyorum.

NETWORKING=yes
HOSTNAME=production

sistemi reboot ediyorum.

[root@machine02]# reboot

kontrol ediyorum.

[root@machine02]# hostname
production

Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

