Restore sırasında alınan “ORA-00020” hatası

Selamlar,

bu yazımda data guard kurulumu sırasında (rdbms version: 10.2.0.4) aldığım “ORA-00020: maximum number of processes () exceeded” hatasının çözümünü paylaşıcam.

Standby database’i restore ederken aşağıdaki gibi bir hata aldım ve restore işlemi başlamadan durdu.

ORA-19870: error reading backup piece /mnt2/hotbackup/backuppiece1.bck
ORA-19504: failed to create file "+DATA"
ORA-17502: ksfdcre:4 Failed to create file +DATA
ORA-15055: unable to connect to ASM instance
ORA-00020: maximum number of processes () exceeded
ORA-15055: unable to connect to ASM instance
ORA-00020: maximum number of processes () exceeded

Bunun nedeni aslında hata mesajında da yazdığı gibi ASM instance’ındaki processes parametresinin düşük olması. Aslında Oracle ASM instance’ındaki processes parametresi için aşağıdaki değerleri öneriyor;

10G -> 25+15n (n=instance sayısı)
11G -> 35+15n (n=instance sayısı)

Bu hatayı aldığım sırada benim standalone database’imin ASM’inde processes=40 idi. Aslında bu değer önerilen değer ama yine de hata almaya devam ettim. Bunu çözmek için processes parametresini 300 yaptım ve ASM instance’ını kapatıp açtım.

ASM instance’ında;

SQL> alter system set processes=300 scope=spfile;
SQL> shutdown immediate;
SQL> startup

ve restore’u tekrar başlattığımda hatayı almadım ve restore başarılı şekilde devam etti.

Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

