Switchover to a Physical Standby Database (11GR2)

Selamlar, bu makalede Oracle Database 11GR2’de dataguard switchover işlemi gerçekleştiricez. Switchover senaryomuz RAC to standalone olacak. Ortam bilgileri şu şekilde;

RAC (primary) database;
Node1 SID -> lefkosa1
Node2 SID -> lefkosa2

Standalone (standby) database;
SID -> stdlefkosa

1. [lefkosa] Öncelikle primary database’imiz RAC olduğu için bir node’u kapatmamız gerekli. Ben 2. node’u kapatıyorum ve 1. node üzerinden işlemlere devam ediyorum.

[oracle@lefkosa2 ~]$ srvctl stop instance -d lefkosa -i lefkosa2

2. [lefkosa] Herhangi bir GAP olmadığından emin oluyorum ve primary database’in switchover status’ünü kontrol ediyorum.

SQL> SELECT STATUS, GAP_STATUS FROM V$ARCHIVE_DEST_STATUS WHERE DEST_ID = 2;
STATUS     GAP_STATUS
-------    ----------
VALID      NO GAP
SQL> SELECT SWITCHOVER_STATUS FROM V$DATABASE;
SWITCHOVER_STATUS
------------------------------------------------------------
TO STANDBY

3. [lefkosa] Primary database’i standby’a dönüştürmek için aşağıdaki komutu çalıştırıyorum.

ALTER DATABASE COMMIT TO SWITCHOVER TO PHYSICAL STANDBY WITH SESSION SHUTDOWN;

4. [lefkosa] Yeni standby database’i kapatıp mount modda açıyorum.

SQL> SHUTDOWN ABORT;
SQL> STARTUP MOUNT;

5. [stdlefkosa] Standby database’in switchover status’üne bakıyorum

SQL> SELECT SWITCHOVER_STATUS FROM V$DATABASE;
SWITCHOVER_STATUS
------------------------------------------------------------
TO PRIMARY

6.  [stdlefkosa] Standby database’i primary database’e çevirmek için aşağıdaki komutu çalıştırıyorum.

ALTER DATABASE COMMIT TO SWITCHOVER TO PRIMARY WITH SESSION SHUTDOWN;

7. [stdlefkosa] Yeni primary database’i açıyorum.

ALTER DATABASE OPEN;

8. [lefkosa] Yeni standby database’de real-time apply’ı başlatıyorum.

alter database recover managed standby database using current logfile disconnect;

9. [stdlefkosa] Yeni primary database’in switchover statüs’üne bakıyorum.

SQL> SELECT SWITCHOVER_STATUS FROM V$DATABASE;
SWITCHOVER_STATUS
------------------------------------------------------------
TO STANDBY

Switchover işlemi başarılı şekilde gerçekleşti. Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

